Vælg en side

Jule- og nytårskurser

Gå i dybden

Fordyb dig i yoga og meditation på et kursus i juleferien og oplev fornyet energi og overskud. Alle kan deltage uanset niveau.

I løbet af kurset vil du lære både yogastillinger, åndedrætsøvelser, dybdeafspænding, koncentration og meditation. Teknikkerne supplerer hinanden, men kan også bruges hver for sig, når kurset er slut.

Læs mere om undervisningen herunder.

Yogastillinger

Yogastillinger påvirker kroppen på forskellige måder alt efter, hvilken stilling du står i. På kurset lærer du både enkle øvelser, der frigør spændinger i muskler og led, dynamiske øvelser, der styrker ryg og balance, og klassiske dybtvirkende stillinger som skulder- og hovedstand. Efterhånden som sværhedsgraden øges, lærer du at hvile i stillingerne i længere tid af gangen.

Åndedrætsøvelser

Åndedrætsøvelser bringer dig i kontakt med din fysiske og psykiske energi. Åndedrættet afspejler din sindstilstand - om du fx er rolig, sløv, nervøs, klar eller ophidset - og derfor kan du også påvirke den positivt med disse øvelser.

Åndedrætsøvelser styrker nervesystemet, afspænder sindet og øger kommunikationen mellem de to hjernehalvdele.

Afspænding og Yoga Nidra

Vi anvender enkle afspændingsteknikker, der er lette at bruge på egen hånd. Herudover arbejder vi med Yoga Nidra, en meditativ dybdeafspænding, der bringer dig i kontakt med dig selv og skaber indre ro. Dit sind og dine sanser får en hvile, som søvnen sjældent giver.

Koncentration

På kurset lærer du Tratak (koncentration på et stearinlys) og Nada Yoga (lytten til indre lyde), som ved regelmæssig brug forbedrer din evne til at koncentrere dig.

Mange mennesker forbinder koncentration med anstrengelse. Men det kan meget vel være anstrengelsen som blokerer for koncentrationen og evnen til at se klart. Ved hjælp af koncentrationsøvelser kan spændingerne slippes og koncentrationen blive mere ubesværet.

Meditation

Du bliver introduceret til to meditationer – Energiens Kilde og Indre Stilhed.

Energiens Kilde arbejder vi aktivt med kroppens energistrømme, frigør spændinger og øger energiniveauet. Under meditationen befinder hjernen sig i den afspændte alfa-tilstand, og giver du dig tid til at sidde en lille halv time kommer du derfor ind i en dyb ro – som påvirker resten af din dag.

Du lærer også de første grundlæggende trin af meditationen Indre Stilhed. Gennem enkle teknikker lærer du at afspænde sindet overfor ydre påvirkninger, og opøver evnen til at hvile i dig selv.

Husk

  • Det er bedst at lave yoga på tom mave, så undgå at spise et par timer før undervisningen.
  • Tag bekvemt tøj med, som du kan bevæge dig i.
  • Tager du flere kurser efter hinanden (med flere end 5 mødegange), får du 100 kr. i rabat på de følgende - du skal blot kontakte os før du tilmelder dig.

Kontakt skolen

33 34 35 36
kbh@nullyoga.dk
 Facebook

Købmagergade 65
1150 København K