Vælg en side

Vinterferiekurser

Ledige pladser Få ledige pladser Kurset er fuldt, men tilmeld dig alligevel og kom på venteliste
HoldNavnStatusUgedagTidLærerStart datoGangePris
21589Vinterferiekursus uge 7 for Mellemtrin - Fortsættere - også onlineMandag10:00 - 12:15Ananda Murti15-02-20215845 / 725 krP Vis mer
21587Vinterferiekursus uge 7 - Grundkursus / Let mellemtrin - også onlineMandag10:00 - 12:15Gyanashakti .15-02-20215845 / 725 krP Vis mer
21583Vinterferiekursus uge 7 for Mellemtrin - Fortsættere - OnlineMandag10:00 - 12:15Franz Jervidalo15-02-20215845 / 725 krP Vis mer
21584Winter Holiday Course week 7 - Beginners in English - Also onlineMandag10:00 - 12:15Vasistha Jyoti15-02-20215845 / 725 krP Vis mer
Vis flere kurser3

På Vinterferie-kurset kan du gå i dybden med yoga og meditation og få fornyet energi og overskud.

I løbet af fem formiddage lærer du øvelser og teknikker, som du bagefter kan bruge derhjemme. Der undervises på to niveauer – grundkursus for dig, der ikke før har beskæftiget dig med yoga og meditation, og mellemtrin/fortsættere.

Undervisningen

I løbet af de fem dage vil du lære både yogastillinger, åndedrætsøvelser, dybdeafspænding, koncentration og meditation. Teknikkerne supplerer hinanden, men kan også bruges hver for sig, når kurset er slut.

Yogastillinger. Vi begynder med enkle, lette øvelser, der løsner op i muskler og led, og går derefter over til mere dynamiske og dybtvirkende øvelser.

Ved at bruge kroppen i de forskellige øvelser og stillinger udvikler du en større følsomhed og opnår velvære og mere overskud.

Åndedrætsøvelser. Med åndedrætsøvelser kommer du i kontakt med din fysiske og psykiske energi. Åndedrættet afspejler din sindstilstand (om du er rolig, sløv, nervøs, klar, ophidset osv.), og derfor kan du også påvirke den positivt med disse øvelser.

Åndedrætsøvelser styrker nervesystemet, afspænder hjernen og øger kommunikationen mellem de to hjernehalvdele.

Afspænding og Yoga Nidra. Vi anvender enkle afspændingsteknikker, der er lette at bruge på egen hånd.

Desuden arbejder vi med Yoga Nidra, en meditativ dybdeafspænding, der bringer dig i kontakt med dig selv og skaber indre ro.

Meditation. På kurset bliver du introduceret til to meditationer – Energiens Kilde og Indre Stilhed. 

I Energiens Kilde arbejder vi aktivt med kroppens energistrømme, frigør spændinger og øger energiniveauet. Under meditationen befinder hjernen sig i den afspændte alfa-tilstand, og giver du dig tid til at sidde en lille halv time kommer du derfor ind i en dyb ro – som påvirker resten af din dag.

Du lærer også de første grundlæggende trin af meditationen Indre Stilhed. Gennem enkle teknikker lærer du at afspænde sindet overfor ydre påvirkninger, og opøver evnen til at hvile i dig selv.

Husk

  • Det er bedst at lave yoga på tom mave, så undgå at spise et par timer før undervisningen.
  • Tag bekvemt tøj med, som du kan bevæge dig i.

Kontakt skolen

33 34 35 36
kbh@yoga.dk
 Facebook
Instagram

Købmagergade 65
1150 København K